24 Ekim 2014 Cuma

Seniha'nın Günlüğünden IV, E.Cansever

SENİHA'NIN GÜNLÜĞÜNDEN IV                                     'Ve ölüm bahçesini buldu'Oteller imzamdır benim—Ah güzel yaşam! sevgilim ölüm!—Şimdi bir otelin apacı sevinciyim.Ey bardak taşıyanlar, kış ustalarıSonbaharda ne yaparsınızBen ne yaparımKendime başka biriymiş gibi bakmaktanArta kalan bir çift gözü deKimbilir nerde bıraktım.Ah güzel yaşam! sevgilim ölüm!Göğsümden bir düğme daha çözdümSaçlarımı taradımYüzümdeki beni koyulaştırdımPudra süründüm biraz —hayır, iğrenmiyorum artık-Kırıştı göz kenarlarım çoktanÇantamı açtım kapadım —neler yoktu ki—Bir aynaBir katedral fotoğrafı —renkli—Sonbahardan da büyükBoş bir tabut deseniAnahtarsız bir anahtarlıkAdresler —hepsini yırttım attım—Bir şiir kitabı Nerval'den—Ölünce tanrınınBir ikinci yaşamınıYaşamayı uman Nerval'den—Telefonu açtım —bilmem ki neden—Rastgele çevirdim: iğrenç bir kadın sesiTanrım!Hemen kapadım.Ah güzel yaşam! sevgilim ölüm!Ben yalnız ikinize hayranımBilin ki gitmiyorum 'başka evler'e artıkO günden bugüne hiç çağrılmadımKapandım kapandım kapandımKabuklu bir deniz hayvanı gibi deminYağmurluğumun içineFırladım caddelere çıktımGünaydın, dedim, sütünü esirgemeyenEski bir mezar taşınaGünaydın!Ne güzel bir duruşun var seninDoğayı kımıldatmadanIslandımKıyılara indim, ıslak kumlara bastımAyak izlerimi sevdim, okşadımDolaştım dolaştımBir bankaya girdim çıktımBiri bacağımı elledi tramvaydaSes çıkarmadımAh güzel yaşam! sevgilim ölüm!Seniha!Seni bugün kıskandımOtele döndüm akşama doğru.Not: Ben bugün birazYaşamı kımıldattımBir bardak konyak içtim veÖlüme kurulandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder