8 Haziran 2015 Pazartesi

"Yunan Güldestesi" Epigramlarından Dört Mezar Yazıtı, Srinivas Rayaprol

"Yunan Güldestesi" Epigramlarından Dört Mezar Yazıtı(Dudley Fitts çevirisinden yararlanılmıştır)1. ÜRKÜRÜK TİMON'UN MEZAR YAZITINe adımı sor yolcu, ne de yurdumu:Tek dileğim, hepinizin tez elden ölmesidir

Astronom Ptolemaios

2. EİKTETOS'UN MEZAR YAZITI

Bir köleydim, sakat sukat

İres kadar yoksul,

              ama Tanrıların sevgilisiydim

Adsız

 3. BİR KÖPEĞİN MEZAR YAZITI

Yoldan geçen Yabancı, gülme gördüğün zaman

İçinde köpek yatan bu mezarı,

Efendim ağladı ardımdan, kendi eliyle gömdü beni,

Kendi eliyle yazdı taşıma bu satırları.

Adsız

4. BİR DELİKANLININ MEZAR YAZITI

Ey Yabancı! Kara topraklarda yatan şu Diogenes'i an da öyle geç:

Yolun açık olsun, bahtın aydın olsun,

Ondokuz yaşımdaydım karanlığa düştüğümde

Ah... O tatlı güneş...

Adsız

Çeviri: Bilge Karasu, Pazar Postası, 15 Mart 1959, yıl 7, Sayı 4, s. 11

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder