16 Eylül 2014 Salı

Acılarla Sorularla, M.Altıok

ACILARLA SORULARLA İşte yine kapıldımO can sıkıntısına; İçimde bir tozluSarnıç boşluğu, Gitmekle kalmak Arasında karasız Yürüdüm kederleDağlara doğru. Yüzlerce soruVardı aklımda, KulaklarımdaBir garip uğultu Ölümü kullanamazdım; Bir yerlerde Bilmediğim birilerine Belki ayıp olurdu.Belki de hiç Ummadığım Sevgisi tarazlı biri; Koparıp bana ilişik Umudunu Bir kitabın arasında Yamyassı Kuruturdu.Bir gazeteninÖlüm ilânlarında Okuyup adımı, Öfkeye dönüştürürdü Sandık kokulu Hüznünü Ve ölümü inatla,Yok yere savunurdu.Ben bunca yıl Bunca insan tanıdım Yüreği zehir dolu; Yine de insanlardan Kesmedim umudu,İnsan dedim Yekindim; Paylaştım varı yoğu.Ben neden Dudaklarının arasında İğneler tutan Bir terzi suskunluğunu Prova ediyorum Şimdi bu yol boyu Kederle yürürken Dağlara doğru?Neden kedi seven Bir insan Olduğumu Biliyorum da Kedisiz ve sevgisiz Getiriyorum Yaşadığım günlerin Yaprak döken sonunu?Cevapsız sorunun Boynu büküktür;Hemen anlar Yetim olduğunu. Ben neden hâlâ Duyuyorum avucumda Bir çocuk elinin Sızlayan boşluğunu?Hipodromda yatıp Kalkan bir adamın Ölü bulunduğunu Yazdı gazeteler GeçenlerdeHaber olarak. TokatlıymışYa da Çorumlu.Bıraktığı nottanÖğrenilmiş Son isteğininÖlürse terminale Götürülmek olduğu.Hipodromda yatıp Kalkan bir adamKimin umuru!Acılarla sorularlaTiftikledim Bunca insanınMutsuzluğunu. DüşündümKendi sonumu.Hayrettir; İçim içimeNasıl da sığıyordu!Oysa ben kaç yıldırKaç acı eskittim UnuttumKaç ölüm gördüğümü. Bir omzumunAlçaklığı ondandır; Taşıdım kaç kişininKanayan tabutunu.Yıllar önceÖlümü seçen sevgilim Bunca sevgisizlik içindeİyi biliyordu Yetmeyeceğini İki kişinin birbirine. Bu yüzden döşeğindeÖlümle buluştu.Gömdük onu geçiştiripPolis sorgusunu. Onunla birlikteNeleri gömdük; Bir akşam içkisininCoşkusunu, Sevincimizi gömdükKürek dolusuYüzlerce soruVardı aklımda, KulaklarımdaBir garip uğultu.Ölümü kullanamazdım;Bir yerlerde BirilerineMutlaka ayıp olurdu.Dostlardan uzakta,Bir bozgun akşamında Gerisingeri Dönerken kasabaya; Baktım gökyüzüBirden yıldızla doldu. Akşamın serinliğiAlnıma vuruyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder